Po jakim czasie widać efekty ćwiczeń na siłowni?

Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z treningami, zastanawia się, po jakim czasie widać efekty ćwiczeń na siłowni. Jednak na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi, ponieważ wiele zależy od tego, rodzaju ćwiczeń, częstotliwości treningów i od osobistych preferencji. Nie mniej, dziś postaramy się przybliżyć odpowiedź na to nurtujące pytanie.

Efekty ćwiczeń na siłowni

Pierwsze efekty regularnych ćwiczeń są widoczne już po 2-3 tygodniach. Właśnie wtedy Twoje ciało zaczyna nabierać oczekiwanych kształtów, a ponadto ujędrnia się. Pierwsze tygodnie to przede wszystkim czas, kiedy zmieniasz swoje nawyki, a konsekwentne realizowanie powziętego planu wpływa na poprawę samopoczucia, zarówno po stronie psychicznej, jak i fizycznej. Amerykańscy naukowcy dowodzą, że za poprawę odpowiedzialne są przede wszystkim endorfiny, czyli hormony szczęścia, które podczas wysiłku psychicznego są produkowane w zwiększonych ilościach. Z każdym dniem widzisz, że Twoje wytrzymałość wzrasta, coraz mniej się męczysz, a ciało zaczyna wyglądać atrakcyjniej.  Jednak to dopiero początek drogi. Jeśli chcesz więcej, musisz dać czas swojemu organizmowi, aby ten mógł „przestawić się na nowy tryb”.

W 3-4 tygodniu zobaczysz, że Twoja masa ciała zmienia się. Jeśli jesteś nastawiony na redukcję tkanki tłuszczowej – właśnie teraz powinieneś zauważyć jej ubytek. Ważne jest, aby nie sugerować się jedynie pomiarem masy poprzez stawanie na wadze. Bo kiedy ćwiczyć, gubisz „tłuszczyk”, ale rozbudowujesz mięśnie, a ich gęstość jest większa, więc i waga może nie spaść na łeb na szyję. Dobrym sposobem obserwowania zmian jest cotygodniowe mierzenie obwodów ciała – ramiona, talia, pas, udo, łydka – a także korzystanie z analizatora składu ciała.

Efekty ćwiczeń zależą od częstotliwości

Pamiętaj, że to po jakim czasie widać efekty ćwiczeń jest uwarunkowane również częstotliwością treningów. Jeśli chodzisz na siłownię raz w tygodniu – przyjdzie Ci dłużej czekać na wspomniane efekty. Ale trenowanie dzień w dzień też nie jest dobre dla Twojego organizmu. Zastanawiasz się jak często ćwiczyć? Najlepsze efekty przynosi aktywność fizyczna co drugi-trzeci dzień, czyli 3-4 razy w tygodniu. Dzięki przerwom w treningach, Twoje ciało ma czas, aby się zregenerować, a Ty nie ulegasz przemęczeniu, które może doprowadzić do szybkiego zniechęcenia i porzucenia odwiedzin siłowni.