Po jakim czasie widać efekty ćwiczeń na siłowni?

Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z treningami zastanawia się, po jakim czasie widać efekty ćwiczeń na siłowni. Jednak na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Wiele zależy rodzaju ćwiczeń, częstotliwości treningów i od osobistych preferencji. Nie mniej, dziś postaramy się przybliżyć odpowiedź na to nurtujące pytanie. Po jakim czasie widać efekty ćwiczeń?

Efekty ćwiczeń na siłowni

Pierwsze efekty regularnych ćwiczeń są widoczne już po 2-3 tygodniach. Właśnie wtedy Twoje ciało zaczyna nabierać oczekiwanych kształtów, a ponadto ujędrnia się. Pierwsze tygodnie to przede wszystkim czas, kiedy zmieniasz swoje nawyki, a konsekwentne realizowanie powziętego planu wpływa na poprawę samopoczucia zarówno psychicznego, jak i fizycznego. Amerykańscy naukowcy dowodzą, że za poprawę odpowiedzialne są przede wszystkim endorfiny, czyli hormony szczęścia, które podczas wysiłku psychicznego są produkowane w zwiększonych ilościach. Z każdym dniem widzisz, że Twoja wytrzymałość wzrasta, coraz mniej się męczysz, a ciało zaczyna wyglądać atrakcyjniej.  Jednak to dopiero początek drogi. Jeśli chcesz więcej, musisz dać czas swojemu organizmowi, aby ten mógł „przestawić się na nowy tryb”.

W 3-4 tygodniu zobaczysz, że Twoja masa ciała zmienia się. Jeśli jesteś nastawiony na redukcję tkanki tłuszczowej – właśnie teraz powinieneś zauważyć jej ubytek. Ważne jest, aby nie sugerować się jedynie pomiarem masy poprzez stawanie na wadze. Bo kiedy ćwiczysz, gubisz „tłuszczyk” i rozbudowujesz mięśnie. Ich gęstość jest większa, więc i waga może nie ulec zmianie. Dobrym sposobem obserwowania zmian jest cotygodniowe mierzenie obwodów ciała – ramiona, talia, pas, udo, łydka – a także korzystanie z analizatora składu ciała.

Efekty ćwiczeń zależą od częstotliwości

Pamiętaj, że to po jakim czasie widać efekty ćwiczeń jest uwarunkowane również częstotliwością treningów. Jeśli chodzisz na siłownię raz w tygodniu – przyjdzie Ci dłużej czekać na wspomniane efekty. Ale trenowanie dzień w dzień też nie jest dobre dla Twojego organizmu. Zastanawiasz się jak często ćwiczyć? Najlepsze efekty przynosi aktywność fizyczna co drugi-trzeci dzień, czyli 3-4 razy w tygodniu. Dzięki przerwom w treningach, Twoje ciało ma czas, aby się zregenerować, a Ty nie ulegasz przemęczeniu, które może doprowadzić do szybkiego zniechęcenia i porzucenia odwiedzin siłowni.