Please select facebook feed.

Jak jeść, żeby schudnąć?

Masz dość swoich zbędnych kilogramów i zastanawiasz się, jak jeść żeby schudnąć? Wydawać by się mogło, że im mniej jesz, tym szybciej schudniesz, ale to nie do końca prawda. Bo liczy się przede wszystkim to, co i jak jesz. Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj koniecznie dalej.

Ile jeść żeby schudnąć?

Głodówka nadal wydaje się wielu osobom szybkim sposobem na odchudzanie, jednak w praktyce okazuje się, że jej stosowanie jest błędem, który może zaszkodzić Twojemu zdrowiu i wywołać efekt jo-jo. W wyniku jej stosowania wzrasta prawdopodobieństwo odwodnienia, a to z kolei prowadzi do osłabienia, rozdrażnienia i grozi omdleniem. Co najgorsze dla odchudzających się, spadek wagi podczas głodówki jest wywołany nie tylko przez spalanie tkanki tłuszczowej, ale również przez odwodnienie, a cały efekt jest jedynie chwilowy. Po zakończeniu głodówki organizm chce jak najszybciej zrekompensować sobie poniesione straty, czego skutkiem jest efekt jo-jo. Warto również pamiętać, że w wyniku głodówki dochodzi do rozregulowania i spowolnienia metabolizmu, przez co dalsze próby odchudzania po prostu nie są już takie skuteczne.  

Regularne posiłki kluczem do sukcesu

Regularne posiłki w trakcie odchudzania pozwalają na zapewnienie organizmowi poczucia bezpieczeństwa. Nasz organizm lubi uregulowany tryb życia: stałe godziny posiłków, kładzenie się i wstawanie z łóżka o tych samych porach. Jeśli zdecydujesz się zadbać, aby jeść pięć posiłków dziennie, najlepiej w trzygodzinnych odstępach i o tych samych godzinach, Twój organizm szybko nauczy się, kiedy ma być gotowy do trawienia, a tym samym lepiej Twój metabolizm przyspieszy, co pozwoli spalić więcej kalorii.

Zadbaj o pełnowartościowe menu

Nie da się ukryć, że podczas odchudzania trzeba zmniejszyć kaloryczność posiłków, ale pod żadnym pozorem nie można robić tego kosztem wartościowości posiłków. Tylko zapewniając sobie odpowiednie proporcje węglowodanów, białek, tłuszczy, witamin i składników mineralnych unikniesz głodu określanego jako głód jakościowy. Wniosek? W pierwszej kolejności zrezygnuj z fast foodów, słonych przekąsek i słodyczy oraz innych produktów o wysokim stopniu przetworzenia. Pamiętaj – im bardziej przetworzona żywność, tym mniej jest wartościowa, a zwykle jest bardziej kaloryczna.