Jak szybko przytyć? Odpowiednia dieta na przytycie

Problemy z wagą zwykle kojarzą się z nadmiernymi kilogramami czy otyłością. Tymczasem istnieje naprawdę spora grupa osób, które próbują znaleźć metodę na to, jak szybko przytyć. Okazuje się, że nabranie masy ciała może być tak samo kłopotliwe, jak pozbywanie się jej.

Czym jest niedowaga?

Niedowaga bywa często bagatelizowana, a osobom, które zastanawiają się, jak przytyć 10 kg lub więcej, udzielane są oczywiste rady, związane z jedzeniem dużych i kalorycznych posiłków. Nie zawsze jest to takie proste, ponieważ szczupła sylwetka może wynikać z wyjątkowo sprawnej przemiany materii lub chorób (np. tarczycy czy jelit). Dieta na przytycie powinna rozpocząć się od zadbania o prawidłowe nawyki żywieniowe. Chodzi tu głównie o spożywanie 5 posiłków w ciągu dnia w regularnych odstępach czasowych – specjaliści zalecają ok. 3-godzinne przerwy między nimi. Ilość kalorii można stopniowo zwiększać każdego dnia. Trzeba jednak pamiętać, że wbrew panującemu przekonaniu, dieta na przytycie nie powinna składać się z obfitych, zapychających i zarazem sztucznych dań typu fast-food. Bardzo istotny jest zbilansowany jadłospis z pełnowartościowymi produktami, zawierającymi wszystkie niezbędne składniki odżywcze.

Jaka powinna być dieta na przytycie?

Jak więc powinna wyglądać prawidłowa dieta na przytycie? Przede wszystkim zalecane jest spożywanie zwiększonych ilości węglowodanów, tłuszczów i białka. Warto postawić na jedzenie ryb, mięsa, wędlin. Nie można zapomnieć o nabiale, czyli mleku, serach, jogurtach, śmietanie, maśle, deserach mlecznych czy jajach. Niezbędna jest także codzienna, solidna porcja warzyw o owoców. Dietetycy zalecają również pieczywo pełnoziarniste, produkty mączne (makarony, pierogi), kaszę, ryż, a także tłuszcze (m.in. oliwę, olej rzepakowy, smalec). Chipsy, krakersy czy paluszki lepiej zastąpić orzechami, suszonymi owocami, pestkami dyni czy słonecznika lub słodyczami domowej roboty. Zastanawiając się, jak szybko przytyć, trzeba także wziąć pod uwagę aktywność fizyczną i nawadnianie organizmu. Picie minimum 2 litrów płynów dziennie jest bardzo ważne, jednak lepiej zrezygnować z kawy, zielonej herbaty czy słodkich napojów gazowanych. O wiele lepiej sprawdzi się tu woda, kompot lub świeże soki owocowe.