Wiele osób po intensywnym treningu zastanawia się, jak się pozbyć zakwasów – ból z nimi związany może nawet zniechęcić do aktywności fizycznej w przyszłości! Dowiedz się, jak zlikwidować zakwasy i… stosuj te triki po każdym treningu.

Chłodny i ciepły prysznic

Naprzemienne polewanie się chłodną i ciepłą wodą to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na zakwasy. Powoduje on rozszerzanie się naczyń krwionośnych, przez co krew może szybciej dotrzeć po zmęczonych mięśni i je odżywić.

Łagodne ćwiczenia rozciągające

Po intensywnym wysiłku możesz nie mieć ochoty na ćwiczenia fizyczne – w końcu, z powodu zakwasów, jesteś cały obolały… Stretching pozwala jednak pozbyć się bólu, ponieważ rozciągnięte mięśnie znacznie szybciej się regenerują – są w stanie “przyjąć” o wiele więcej substancji odżywczych. Dobrze jest zatem rozciągać się nie tylko wtedy, gdy już “dopadły” nas zakwasy, ale po każdym treningu.

Sok z wiśni

Czy wiesz, że miąższ tych niepozornych owoców posiada silne działanie przeciwzapalne? Kiedy zatem ból mięśni jest naprawdę dokuczliwy, sięgnij po sok ze świeżych, wydrylowanych wiśni lub zjedz miseczkę tych owoców. Dostarczą one ciału także cennych węglowodanów, przez co będziesz mieć więcej energii!

Piwo

Kiedy w Twojej głowie pojawia się pytanie “co pomaga na zakwasy?”, to prawdopodobnie nie pomyślałbyś, że może to być alkohol… A jednak! Wypicie niewielkiej ilości piwa (na przykład połowy szklanki), pomaga zniwelować ból mięśni po treningu. Pamiętaj jednak, że alkohol odwadnia organizm – dlatego też po porcji piwa koniecznie wypij co najmniej szklankę wody lub soku!

Masaż

Skuteczny i  bardzo przyjemny sposób na pozbycie się zakwasów! Mięśnie możesz masować samodzielnie, albo też poprosić o to partnera. Warto używać przy tym aromatycznego olejku lub chociaż zwykłej oliwki – pozwoli to na jednoczesne nawilżenie skóry. Jeżeli trenujesz razem ze swoją drugą połówką, to możecie uczynić z wzajemnego masowania po treningu swój sportowo-miłosny rytuał!