Od tego, jak zachowujemy się podczas biznesowych spotkań, może zależeć przyszłość naszej firmy i bezpieczeństwo finansowe. Poznaj najważniejsze zasady savoir-vivre w biznesie i zawsze ich przestrzegaj!
1.Nie wyciągaj ręki do przełożonego
Savoir vivre w biznesie wymaga, by to “ważniejsza” osoba wyciągała rękę na powitanie. Jeżeli zatem spotykasz się z prezesem zarządu lub inną osobą, która ma wyższą funkcję, poczekaj, aż ona poda Ci rękę.
2.Zadbaj o dress code
Teoretycznie wszyscy wiemy o tym, że strój służbowy znacznie różni się od tego, który zakładamy do klubu, jednak w praktyce wiele osób wciąż ma problem z wybraniem odpowiedniego ubrania. Postawmy sprawę jasno: strój oficjalny męski to garnitur i gładka koszula, natomiast kobiecy – marynarka, bluzka koszulowa i spodnie lub spódnica minimum do kolan. Panie powinny również zawsze zakładać rajstopy lub pończochy – gołe nogi podczas oficjalnego spotkania to ogromne faux pas!
3.Bądź punktualny
Korki? Spóźniony autobus? Trudności ze wstawaniem? Niezależnie od przyczyny Twojego spóźnienia, może zostać ono odebrane jako lekceważenie kontrahenta. Zawsze staraj się dotrzeć na spotkanie minimum piętnaście minut przed jego rozpoczęciem.
4.Wyciszaj telefon na czas rozmów
Jedną z największych “wpadek” podczas biznesowych spotkań jest dzwoniący telefon… Dźwięk przychodzącego połączenia czy wiadomości na komunikatorze dla wielu osób może stanowić sygnał, że nie traktujemy danego spotkania poważnie. Powinniśmy więc wyrobić w sobie nawyk wyłączania lub wyciszania telefonu w sytuacjach służbowych.
5.Nie mów o życiu prywatnym
Opowieści o Twojej żonie, dzieciach lub preferowanym sposobie spędzania wolnego czasu są bez wątpienia bardzo ciekawe, ale… nie powinny być prezentowane podczas spotkań biznesowych. Życie zawodowe i prywatne w dzisiejszym świecie nie powinny się “krzyżować’ – kiedy jesteś w pracy, powinieneś skupiać się wyłącznie na niej. Sprawy prywatne muszą poczekać do czasu, aż opuścisz swoje biuro.
Would you like to share your thoughts?
Your email address will not be published. Required fields are marked *